1 OBU voor België en Frankrijk, het kan vanaf nu via TLV!

TLV en eurotoll versterken hun bestaande samenwerking. De beroepsorganisatie van Vlaamse transporteurs wordt de eerste Belgische verdeler van tribox Air. Aangezien eurotoll erkend werd door Viapass, kan de vervoerder voortaan met deze OBU de tol zowel in Frankrijk, België als op andere netwerken zoals de Liefkenshoektunnel betalen. Op termijn worden nog andere netwerken toegevoegd zodat de Belgische vervoerder aan één tolkastje genoeg zal hebben om overal in Europa te kunnen rijden.

eurotoll en TLV hebben al meer dan 10 jaar een samenwerking voor de afhandeling van Franse tol. TLV verdeelt bij haar leden en klanten de traditionele TISPL badge van eurotoll, waarmee vrachtwagens tol kunnen afrekenen op de Franse snelwegen. Ook passages doorheen de Liefkenshoektunnel kunnen al meerdere jaren zo automatisch verrekend worden aan het voordeligste tarief.

De bestaande dienstverlening wordt nu uitgebreid. Sinds eind 2017 is eurotoll door Viapass erkend als EETS provider voor de kilometerheffing in België. Dit betekent dat de gloednieuwe tribox Air zowel in Vlaanderen, Wallonië als op Brussels grondgebied kan gebruikt worden als OBU voor de betaling van de kilometerheffing. eurotoll doorliep de strenge erkenningsprocedure van Viapass met succes en legt dan ook de nadruk op kwaliteit in haar dienstverlening. Die visie wordt ook bij TLV gedeeld. Individuele service bij registratie, gebruiksgemak en efficiëntie staan dan ook steeds voorop.

Vanaf heden kan je via TLV met de tribox Air van eurotoll alle tol in België én binnen Frankrijk afhandelen. Dit is voor een groot aantal Belgische vervoerders voldoende om het aantal OBU’s te kunnen beperken tot slechts één. Daarnaast kan met hetzelfde toestel ook geolocalisatie geactiveerd worden. Andere Europese netwerken kunnen trouwens ook meteen, of in bepaalde gevallen over luttele maanden, toegevoegd worden. Op die manier zorgen eurotoll en TLV voor een einde aan de ongewenste wildgroei van OBU’s in de vrachtwagencabine.

Geen commissie noch borg voor de OBU, scherpe voorwaarden op maat
TLV vond het ook belangrijk om het gemak van 1 OBU te koppelen aan de scherpste voorwaarden. Voor de Belgische kilometers die de vervoerder aflegt, wordt dan ook geen enkele commissie aangerekend. Er geldt evenmin een borg voor de OBU. eurotoll en TLV bieden daarenboven de scherpste huurvoorwaarden aan, steeds op maat van elk individueel transportbedrijf. Wie interesse heeft, kan contact opnemen via kmheffing@tlv.be of op 09 210 82 10.

Gepubliceerd op 12/02/2018

deMarketeer_TLV_website_Banner word lid_111010.jpg
Vind een transporteur of logistieke dienstverlener

TLNplanner_internet_TLV.gif